2012. okt 27.

József Attila: Születésnapomra

írta: Élet - GyIK
József Attila: Születésnapomra

 

Harminckét éves lettem én --
meglepetés e költemény

csecsebecse:

ajándék, mellyel meglepem
e kávéházi szegleten

magammagam.

Harminckét évem elszelelt
s még havi kétszáz sose telt.

Az ám,Hazám!

Lehettem volna oktató,
nem ily töltőtoll koptató

szegénylegény.

De nem lettem, mert Szegeden
eltanácsolt az egyetem

furaura.

Intelme gyorsan, nyersen ért
a "Nincsen apám" versemért,

a hontkivont

szablyával óvta ellenem.
Ideidézi szellemem

hevéts nevét:

"Ön, amig szóból értek én,
nem lesz tanár e féltekén" --

gagyogs ragyog.

Ha örül Horger Antal úr,
hogy költőnk nem nyelvtant tanul,

sekélye kéj --

Én egész népemet fogom
nem középiskolás fokon

taní-tani!
(1937. április 11.)

Szólj hozzá

életöröm gondolatok az életről Legkedvesebb verseink